شركت هاي هواپيمايي فعال در فرودگاه مهرآباد
نوشته شده توسط : hsi

هتل هاي نزديك به فرودگاه مهرآباد

يكي از دغدغه هاي اصلي بيشتر مسافران پس از رسيدن به مقصد به ويژه در سفرهاي كاري اقامت در يك مكان مناسب مي باشد. برخي از مسافران به دليل طولاني بودن مسافت ها و يا دور شدن از ارگان يا مركزي كه براي مراجعه به آن به تهران آمده اند مجبور هستند كه محلي را انتخاب نمايند كه دسترسي راحت تري به فرودگاه داشته باشند. گاهي اوقات نيز به دليل تاخيرهاي طولاني پروازها مسافراني كه از شهرستان ها به فرودگاه مهرآباد آمده اند نمي توانند مجددا به محل زندگي خود بازگردند و پس از چند ساعت دوباره به فرودگاه بازگردند. به همين منظور هتل هايي در نزديكي فرودگاه مهرآباد احداث شده اند كه مسافران مي توانند يكي از اتاق هاي آن ها را به منظور استراحت براي چند ساعت رزرو نمايند. هتل هاي نزديك به فرودگاه از نظر دسترسي به مركز شهر  نيز انتخاب هاي بسيار مناسبي هستند. بنابراين مسافراني كه بليط هواپيما تهران اصفهان يا تهران به ساير شهرها... را رزرو كرده اند و با تاخيرهاي طولاني به دلايل مختلف مانند مناسب نبودن شرايط جوي روبرو شده اند بهتر است هتل هاي حوالي فرودگاه را براي اقامت چند ساعته خود رزرو نمايند.

موقعيت جغرافيايي فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد شلوغ ترين و قديمي ترين فرودگاه تهران است كه در حال حاضر پروازهاي داخلي توسط آن انجام مي شوند. اين فرودگاه با داشتن 6 ترمينال مجزا در غرب تهران و در نزديكي ميدان آزادي قرار گرفته است. با توجه به اينكه فرودگاه مهرآباد درمجاورت ميدان آزادي واقع شده است بنابراين دسترسي به آن به راحتي امكان پذير است و مسافران مي توانند به روش هاي مختلفي به فرودگاه دسترسي داشته باشند.

 

چگونه به فرودگاه مهرآباد تهران برويم؟

يكي از دغدغده هاي اصلي تمامي افرادي كه سفر با هواپيما را انتخاب كرده اند به موقع رسيدن به پرواز و جا نمادن از آن مي باشد. آشنايي با مسيرهايي كه در كوتاه ترين زمان ممكن به فرودگاه ختم مي شوند و معمولا داراي ترافيك كمتري هستند كمك مي كند كه مسافران بتوانند به موقع خود را به فرودگاه برسانند. از طرفي ديگر در نظر گرفتن ترمينالي كه پرواز توسط آن انجام مي شود و انتخاب مسيري كه به آن ترمينال نزديك تر است مي تواند در سريع تر رسيدن به فرودگاه موثر باشد.

همچنين انتخاب نوع وسيله نقليه اي كه مسافران براي رسيدن به فرودگاه انتخاب مي كنند مانند خودرو شخصي، تاكسي و.. مي تواند در مدت زمان رسيدن به فرودگاه موثر باشد. البته هزينه بالاي استفاده از تاكسي و نيز نگراني بابت پارك خودرو شخصي در پاركينگ فرودگاه موجب شده كه افراد ترجيح دهند از وسايل حمل و نقل عمومي مانند اتوبوس يا مترو كه بسيار مقرون به صرفه نيز هستند استفاده نمايند. در واقع با توجه به اين نكات مي توان زمان را مديريت نمود و در كوتاه ترين زمان ممكن به فرودگاه رسيد.

روش هاي دسترسي به فرودگاه

مسافران فرودگاه مهرآباد كه بليط هواپيما رزرو كرده اند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه كانترهاي پذيرش مسافر 20 دقيقه قبل از پرواز بسته مي شوند بنابراين بهتر است يك سال قبل از پرواز با استفاده از راه هاي دسترسي به فرودگاه در فرودگاه حاضر شوند. علاوه بر اين توصيه مي شود براي داشتن سفري بدون استرس و نگراني ميزان بار خود را قبل از رفتن به فرودگاه كنترل كنند كه بيشتر از 20 كيلوگرم نباشد تا مجبور به پرداخت اضافه بار و معطل شدن در فرودگاه نشوند. از روش هاي مختلفي مانند اتوبوس، تاكسي، مترو، خودرو شخصي مي توان براي رفت و آمد به فرودگاه بين المللي مهرآباد استفاده نمود كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

مترو فرودگاه مهرآباد     

بخشي از خط 4 مترو تهران را به مترو فرودگاه مهرآباد اختصاص داده اند تا مسافراني كه بليط هواپيما تهران به شيراز و يا ساير شهرها را رزرو نموده اند بتوانند به موقع به پرواز خود برسند. اين خط مترو در انتها به ايستگاه بيمه منتهي مي شود و مي توان گفت سريع ترين و ارزان ترين مسير دسترسي به فرودگاه مهرآباد مي باشد. خطوط مترو فرودگاه مهرآباد داراي دو ايستگاه توقف هستند كه نخستين ايستگاه آن ها در نزديكي ترمينال 1 و 2 و دومين ايستگاه توقف مترو در نزديكي ترمينال 4 و 6 مي باشد. مسافران با توجه به ترمينالي كه پرواز آن ها توسط آن انجام مي شود مي توانند در يكي از ايستگاه ها پياده شوند.

 https://www.mashreghnews.ir/news/1067248/%DA%A9%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3




:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: